tisdag 15 maj 2007

Ladies And Gentlemen We Are Floating In Space

Häromveckan gick jag igenom mina favoritbokningar till sommarens festivaler. Efter att precis ha gått in och kollat min mejl inser jag att ingen av de bokningarna jag tog upp i mitt förra inlägg går upp mot det Emmabodafestivalen presenterade idag.

Emmabodafestivalen har gjort klart med Spiritualized's Acoustic Mainline turné.


Det är helt sjukt, Spiritualized, i Emmaboda. Det hade jag aldrig någonsin kunnat föreställa mig. Men helt plötsligt inser jag att jag bara måste åka till Emmaboda i sommar. Jason Pierce, en stråkkvartett, klaviatur och en gospelkör ska framföra utvalda delar av Spaceman 3 och Spiritualizeds katalog. Det kan jag ju bara inte missa. Jag får gåshud bara jag tänker på det. Spiritualized är ett av mina absoulta favoritband och se dem i en sådan sättning vore helt underbart.

Nån som är sugen på att följa med mej till Emmaboda i sommar?

Inga kommentarer: