tisdag 8 maj 2007

Love And Communication

Jag kan inte riktigt undgå att tycka att det är helt sjukt spännande att en av mina favoriter, Chan Marshall (Cat Power) ska medverka som skådis i kommande Wong Kar-Wai filmen My Blueberry Nights. Uppenbarligen ska hon spela Jude Law’s ryska ex-flickvän. Verkar hur spännande som helst, Wong Kar-Wai är en av mina absoluta favoritregissörer så hon kunde definitivt valt något sämre att medverka i. Sen ska det bli ganska kul att se hur hon funkar som skådis också. Någonting säger mig att hon inte borde göra bort sig fullständigt, men det kanske bara är önskedrömmar. Väntar med spänning på resultatet. Bortsett från Chan Marshall så medverkar även Norah Jones, Tim Roth samt alltid lika härliga Nathalie Portman och Rachel Weisz. My Blueberry Nights har världspremiär på Cannesfestivalen senare i maj och kommer förmodligen gå upp på bio i Sverige under årets sista månader. Men den som väntar på nåt gott…


Andra trevliga Cat Power nyheter är att hon nu i april har börjar arbeta med ännu en coverskiva, låtar av Bob Dylan, Aretha Franklin och Otis Redding kommer att tolkas (personligen tycker jag att hon ska spela in en hel skiva med bara Otis Reddingcovers, hon är grym på att tolka honom). Senare under året finns också planer på att spela in en ny skiva med eget material som just nu går under arbetsnamnet Sun. Det kommer vara mycket Cat Power att se fram emot under 2007 med andra ord.

4 kommentarer:

emma sa...

haha, på något sätt har jag väldigt svårt att se chan och jude law tillsammans! spännande var ordet.

Kim sa...

Visst är det!!! skvallret säger även att chan lyckades snika sig till en kyss av Jude som inte var med i manus :)

Anonym sa...

nu såg jag att man äter tuppkamm, jag är kock för helvete. denna delikatess var allmänt känd och jag såg det först nu. Vet du kim hur lång koktid det är på tånaglar?Såg bukowski doku nu. Han var en snäll man, fick stryk som fan när han var liten.

emma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.