fredag 6 april 2007

Dagens Poplåt: Det Snurrar I Min Skalle

Familjen - Det Snurrar I Min Skalle

Är hemma hos föräldrarna på besök över påsk och har äntligen tillgång till bil igen. Bilen är ett av de bästa ställena som finns att lyssna på musik på, varför vet jag inte riktigt. Något med rörelse och ljud förmodligen, det passar bra ihop. Åkte iväg till en kompis några mil härifrån och började lyssna igenom lite av de nya låtarna jag hittat de senaste dagarna. Jag kom till andra låten på spellistan sen var jag fast. Familjens Det Snurrar I Min Skalle ramade på ett perfekt sätt in dagen. Det var varmt ute, solen sken och allting kändes sådär bra, en perfekt dag för electropop. Den fick gå om och om igen, och för varje gång höjdes volymen lite extra så jag verkligen kände hur basen slog mot bröstkorgen och det dunkade i hela karossen. Tyvärr är högtalarna i bilen något begränsade, så jag uppnådde tyvärr maxvolymen strax innan önskvärd nivå.




Det Snurrar I Min Skalle är en upplyftande, glad electropoplåt, med grym sång på skånska. En riktigt perfekt låt för varma vårdagar när livet upplevs som smärtfritt och man mest känner sig sådär nöjd som man kan göra utan någon särskild anledning sådana dagar.

Du kan lyssna på låten här>>

Inga kommentarer: