torsdag 26 april 2007

You Can Never Hold Back Spring

Det är vår idag, jag känner mej på ovanligt fint humör. Bara för det har jag gjort en spellista som speglar dagens goda humör:


*Bloc Party – I Still Remember (sebastiAn remix)
Andra singeln från A Weekend In The City är lite småtrist i originalutförandet, franska SebastiAn får den att spraka och vibrera av puls och liv.

*Handsome Boy Modeling School & Cat Power – I’ve Been Thinking
Härligt släpig, tillbakalutad r’n’b influerad poplåt. Trodde inte Chan Marshall kunde sjunga sånt, men åh vad fel jag hade, hon låter hur bra som helst.

*Boyz Noize – Feel Good (TV off)
Härligt studsande elektronisk låt som bara känns så otroligt rätt att ha på högsta volymen i ipodlurarna en solig dag.

*The (International) Noise Conspiracy – Only Lovers Left Alive
När solen återkommer framåt vårkanten dyker den här låten alltid upp i mina hörlurar. Skränig garagerock och vår hör liksom ihop.

*Bonde Do Role – Solta O Frango
Brasilianarna i Bonde Role har med den här låten gjort vårens hittills bäst svängande partylåt tror jag bestämt.

M.I.A – Bird Flu
Trodde M.I.A skulle få svårt att följa upp Arular, men första smakprovet från kommande plattan är ju precis så bra som man vill att hon ska vara.

*The Blow – Parantheses
Parantheses är sådär härligt gullig och charmig så man blir sådär glad i hela kroppen av att lyssna på den.

*Thieves Like Us - Drugs In My Body
Catchy electronica med släpig, nästintill nonchalant sång. Tröttnar aldrig på det repetitiva beatet.

*Saint Etienne – He’s On The Phone
Ingen vår utan att Saint Etiennes gamla eurodiscopastich He’s On The Phone dyker upp i mina öron igen.

Inga kommentarer: